Monday, June 2, 2014

Aktiviti Cuti Sekolah : Bercuti Bersama

Salam semua!

Apa khabar semua? Baru 2 hari saya tidak menulis dan berkongsi di blog kesihatan dan kecantikan saya ini.

Tetapi hati saya rasa macam sudah terlalu lama tidak menulis di ruangan ini.

Sebenarnya saya sekarang sedang bercuti dan ini adalah salah satu aktiviti kami sekeluarga setiap kali cuti sekolah.

Salah satu sebab saya tidak dapat menulis adalah kekangan masa dan juga "line internet" yang tidak berapa elok.

Oklah...berbalik kepada percutian kami. Tujuan saya bercuti adalah untuk mempereratkan lagi hubungan kami anak beranak dan memberi peluang kepada anak-anak berehat setelah penat belajar.

Selalunya sebelum cuti sekolah bermula, saya dan suami akan berbincang lokasi percutian untuk kami sekeluarga disamping itu kami juga meminta pandangan anak-anak.

Pilihan tempat percutian bergantung pada masa, tempat dan juga bajet yang kami peruntukan.

Jika cuti sekolah hanya seminggu dua sahaja, kami akan memilih tempat percutian yang dekat sahaja atau pulang ke kampung.

Apa yang penting, dekat atau jauh percutian itu.....objektif mempereratkan hubungan kami tercapai.

Ok...buat semua pelajar-pelajar yang sedang bercuti...selamat cuti persekolahan dan manafaat cuti ini dengan perkara-perkara yang berfaedah.

Salam sayang dari saya.

No comments:

Post a Comment

Designed by UMIESUEstudio 2014